Zjistili jsme, že mnoho lidí od založení svěřenského fondu odrazuje (kromě některých advokátů a notářů) pocit, že to bude příliš složitý a zdlouhavý proces.
Nemusí to být pravda.
Rádi bychom Vám proto nastínili, jak u nás příprava svěřenského fondu vlastně probíhá.
Pokud máte pocit, že by pro Vás mohl být vhodný svěřenský fond, (nebo Vám to poradil kamarád) – ozvěte se nám.
Co můžete očekávat?
Na schůzce budeme zjišťovat jaký je Váš záměr, cíle, situace, čeho se obáváte nebo v co doufáte – jaké jsou Vaše představy do budoucna.
Musíme totiž pochopit, co si přejete a co potřebujete.
My Vám na druhou stranu jednoduše vysvětlíme, jak to celé funguje. Většinou Vám nastíníme i možné varianty řešení a trochu Vám zamotáme hlavu s dalšími otázkami. (Přeci jen se může jednat o záležitost na dlouhá desetiletí).
Z této první konzultace většinou vyjde najevo, zda je pro Vás svěřenský fond vhodnou variantou nebo nikoli. Pokud se zdá, že je to správná cesta, propojíme Vás také s naším daňovým poradcem, abyste si při konzultaci s ním ujasnili, jaký majetek, kdy a jakým způsobem je vhodné do fondu vkládat, aby pro Vás bylo řešení z hlediska daní, co nejméně zatěžující.
Následně si rozmyslíte, zda s námi budete fond zakládat nebo nikoli.
Pokud se rozhodnete pro založení fondu u nás – (i) zašleme Vám formulář k vyplnění (pokud budete v něčem tápat, rádi Vám s vyplňováním pomůžeme) (ii) podepíšeme spolu smlouvu o závazku. Na jejím základě vystavíme zálohovou fakturu a začneme s prací.
Někdy jsou potřeba další setkání, ať již osobní nebo on-line; emaily a telefonické hovory. Někdy je většina zřejmá dříve – pro nás je zásadní pochopit situaci a čím více máme informací tím lepší dokumenty pro Vás připravíme. Navrhneme strategii. Vypracujeme návrhy zakládacích případně dalších doprovodných listin. Se vším Vás seznámíme a potom bude na Vás, jak dlouho je budeme upravovat, doplňovat případně zodpovídat Vaše dotazy.
Jakmile jsou obě strany spokojené – Vy, s tím, že máte řešení, které chcete. My, že to bude fungovat. Sjednáme schůzku u notáře, ke kterému Vás doprovodíme.
Jakmile je svěřenský fond zaregistrován v evidenci svěřenských fondů, tato část naší služby končí.
Nikoli však vztah.
Jiná část služeb může právě začít.
Pokud si budete přát, umíme zajistit účetnictví pro Váš svěřenský fond a také administrátorské služby správcům.
Co jsou administrátorské služby?
Ve zkratce je to podpora svěřenských správců. Asistentka, která Vám vede papíry, backoffice a poradce na telefonu v jednom.
Administrátor Vás pravidelně každé tři měsíce kontaktuje a informuje Vás, jaké bylo Vaše poslední rozhodnutí, chce vědět, zda se v rámci fondu událo něco nového a zda k tomu máte podklady. Pokud je nemáte, chce po Vás doplnění nebo Vám nabídne přípravu listin k podpisu. Administrátor Vám pomáhá s komunikací s rejstříkovými soudy, umí si poradit s formuláři, které od Vás občas vyžaduje stát atd.
Administrátor Vás informuje o tom, co je nového a jaké Vám z toho plynou povinnosti. Připomíná Vám účetní závěrku (pokud nemáte účetního) atd.
Pro spoustu lidí je kombinace rodinného správce – blízkého člověka, kterému plně důvěřují, avšak s touto rolí nemá žádné předchozí zkušenosti a administrátora – jeho podporou a průvodcem perfektní varianta.
V neposlední řadě disponujeme advokáty, kteří pro Vás umí připravit jakékoli další doprovodné právní služby jako jsou např. vkladové smlouvy včetně komunikace s katastrem, obchodním rejstříkem a evidencí svěřenských fondů.
Jednoduše řečeno – chcete-li založit svěřenský fond u nás, musíte „pouze“ vědět, jaký je Váš cíl. O zbytek se rádi postaráme.